10/02/2009

PERLU KURSUS PEMBINAAN BLOG?

10/02/2009
Hasil daripada perbincangan dengan beberapa orang guru GAT6, blog sangat signifikan dan relevan dalam meningkatkan potensi pengajaran berkesan sama ada pra atau pasca bilik darjah. Justeru pihak pengurusan tingkatan enam sekolah bercadang untuk mengadakan kursus pembinaan blog yang dimasukkan dalam slot LADAP untuk GAT6. Usaha ini sebenarnya ke arah seorang GAT6 sebuah blog. Jika ia menjadi kenyataan, semua pelajar boleh mengakses setiap blog guru dari luar bilik darjah tidak kira masa dan tempat. Apatah lagi, para pelajar secara umumnya sememangnya mengunjungi CC (Cyber Cafe) untuk mengemaskini laman-laman sosial seperti My Space, Friendster, Facebook dan sebagainya. Justeru, jika ada arahan tugasan daripada guru-guru, ia sangat mudah dilaksanakan melalui blog.
Tempoh kursus bergantung kepada keperluan guru-guru. Dalam kusus tersebut akan didedahkan teknik asas dan lanjutan bagaimana menggunakan blog dalam konteks pendidikan mencakupi pengajaran dan pembelajaran dan sebagainya.
Walau bagaimanapun, kami mahu guru-guru terlebih dahulu menyatakan pendapat tentang keperluan kurusus tersebut dan cadangkan juga tarikh dan masa yang sesuai bagi memudahkan pihak pengurusan tingkatan enam membuat perancangan.
Sekian, terima kasih.
Tinta Pujangga
Yang kurik itu kendi,Yang merah itu saga;Yang baik itu budi,Yang indah itu bahasa. Begitulah hubungan antara budi dan bahasa. Kata orang lagi... Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jelasnya tinggi dan rendahnya harga diri dan budi seseorang itu bergantung kepada bahasa yang digunakan. Dan, dengan budi bahasa yang tinggi, menjadikan seseorang itu dihormati oleh rakan dan taulan. Sekian adanya.
Share This
Subscribe Here

 

LAMAN PRA UNIVERSITI DI SANA SINI

BLOG MANTAN PELAJAR

Followers

PENAFIAN

Dimaklumkan bahawa laman ini merupakan laman rasmi Pra Universiti SMK Khir Johari Tanjong Malim. Kami bertanggungjawab sepenuhnya terhadap setiap artikel atau bahan yang dipaparkan dalam laman ini. Walau bagaimanapun kami tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kehilangan maklumat hasil daripada apa-apa juga transaksi yang melibatkan laman ini. Sekian terima kasih.

HUBUNGI KAMI


PUSAT PENGAJIAN PRAUNIVERSITI,
SMK KHIR JOHARI, 35900 TG.MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-4596334
FAKS : 05-4582454
EMAIL:
t6kjtm@gmail.com

BLOG TENAGA PENGAJAR

PAUTAN AKADEMIK

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa