10/09/2009

MPPU DAN PIIIHAN RAYA

10/09/2009
09 OKTOBER - Guru-guru Akademik Tingkatan Enam (GAT6) pada hari ini telah mengadakan perjumpaan tidak rasmi bagi membincangkan isu seperti yang dinyatakan dalam posting sebelum ini. Dua isu yang saling berkaitan. Iaitu penjenamaan semula PERTINAM dan pilihan raya tingkatan enam.
Secara umumnya GAT6 bersetuju dengan idea tersebut. Malah pihak pengurusan tingkatan enam juga bersetuju untuk melaksanakannya dalam tempoh yang terdekat. Oleh itu, Kolokium yang sedang berlangsung sekarang ini dijadualkan semula. Sesi pembentangan yang sepatutnya diadakan pada hari selasa dan khamis dianjak kehadapan iaitu pada hari isnin dan selasa. Penjadualan semula ini terpaksa dulakukan bagi membolehkan beberapa fasa proses pilihan raya Majlis Perwakilan Pelajar Pra Universiti SMK Khir Johari, Tg.Malim (nama yang digunakan sementera waktu) berjalan dengan lancar.
Fasa taklimat (Selasa, 13/10/2009): Hari selasa. Selepas sesi kolokium berakhir. Dalam fasa ini para pelajar akan dimaklumkan tentang rasional dan objektif tentang penjenamaan semula PERTINAM serta prosedur perjalanan pilihan raya.
Fasa penamaan calon (Rabu, 14/10/2009): Dijalankan secara maya selama empat hari. Borang pencalonan secara maya boleh diakses melalui laman ini mulai sekarang Sila klik bahagan pilihan raya MPPPU pada capaian di sidebar Sebarang pencalonan mestilah menyatakan nama pencadang dan penyokong. Sistem pemprosesan maklumat akan menolak pencalonan yang tidak lengkap)
Fasa Pengumuman Calon (Khamis, 15/10/2009): Jika proses pencalonan secara maya berjalan dengan lancar. Pengumuman calon-calon yang akan bertanding dibuat pada hari Isnin. Sejurus pemakluman calon-calon yang akan bertanding dilaksanakan, sesi penerangan tentang kempen pilihan raya akan dijalankan. Termasuk melantik agen calon untuk berkempen. Sebarang jawatan yang hanya ada seorang pencalonan akan dianggap menang tanpa bertanding.
Fasa Persediaan Kempen (Jumaat hingga Isnin, 16-19/10/2009): Dalam fasa ini, calon-calon yang menerima penamaan membuat persediaan untuk berkempen. Calon-calon akan melobi dengan menyediakan perkara-perkara seperti berikut; bahan-bahan edaran, poster, pamflet, kain rentang, ucapan awam dan pengumuman manifesto calon-calon.
Fasa Kempen Pilihan Raya (Selasa dan Rabu, 20 & 21/10/2009): Calon-calon memperkenalkan diri dan menyatakan visi dan misi masing-masing terhdap jawatan yang disandang dan tanggung jawab yang bakal digalas.
Fasa pengundian (Khamis, 22/10/2009): Sesi pengundian secara online akan dijalankan dalam makmal ICT mulai 2.00 petang. Jika segalanya berjalan dengan lancar, penguuman keputusan pilihanraya akan diumukan oleh Tuan Pengetua pada jam 4.15 petang pada hari yang sama.
Semoga perancangan ini akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.
Tinta Pujangga
Yang kurik itu kendi,Yang merah itu saga;Yang baik itu budi,Yang indah itu bahasa. Begitulah hubungan antara budi dan bahasa. Kata orang lagi... Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jelasnya tinggi dan rendahnya harga diri dan budi seseorang itu bergantung kepada bahasa yang digunakan. Dan, dengan budi bahasa yang tinggi, menjadikan seseorang itu dihormati oleh rakan dan taulan. Sekian adanya.
Share This
Subscribe Here

 

LAMAN PRA UNIVERSITI DI SANA SINI

BLOG MANTAN PELAJAR

Followers

PENAFIAN

Dimaklumkan bahawa laman ini merupakan laman rasmi Pra Universiti SMK Khir Johari Tanjong Malim. Kami bertanggungjawab sepenuhnya terhadap setiap artikel atau bahan yang dipaparkan dalam laman ini. Walau bagaimanapun kami tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kehilangan maklumat hasil daripada apa-apa juga transaksi yang melibatkan laman ini. Sekian terima kasih.

HUBUNGI KAMI


PUSAT PENGAJIAN PRAUNIVERSITI,
SMK KHIR JOHARI, 35900 TG.MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-4596334
FAKS : 05-4582454
EMAIL:
t6kjtm@gmail.com

BLOG TENAGA PENGAJAR

PAUTAN AKADEMIK

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa