5/17/2010

SELAMAT HARI GURU 2010

5/17/2010
Hari Guru peringkat sekolah disambut secara sederhana tetapi meriah. Begitulah ungkapan bagi menggambarkan suasana sambutan hari guru yang diadakan pada hari ini. Seperti tahun-tahun yang lepas, hari guru dibahagikan kepada tiga bahagian.

Pertama, sambutan di dataran perhimpunan. Acara dimulakan dengan perarakan guru-guru menuju ke dataran perhimpunan sambil dilingkungi barisan pelajar. Seterusnya majlis diserikan dengan ucapan perutusan KPPM yang disampaikan oleh E.Sivanesan (PK Kokurikulum) dan teks ucapan Menteri Pelajaran Malaysia disampaikan oleh En.Asris bin Ali (PK Tingkatan 6). YDP PIBG turut menyampaikan penghargaan kepada guru-guru yang sentiasa komited dalam membimbing pelajar. Tuan Pengetua turut menyampaikan amanat penting kepada guru dalam majlis tersebut.

Pelafazan ikrar hari guru disempurnakan oleh En.Abd Malek Selamat seterusnya nyanyian hari guru oleh guru-guru sidang pagi. Sejurus itu giliran para pelajar membuat persembahan. Selain daripada beberapa kumpulan nyanyian memepersembahkan persembahan mereka, nyanyian solo, deklamasi sajak dan persembahan sketsa turut mengisi slot persembahan pelajar.

Sambutan hari guru turut diceriakan dengan beberapa acara sukan dan permainan. Acara bola tampar guru lelaki menentang pasukan pelajar serta acara melancarkan roket air.

Acara penutup sambutan hari guru 2010 diadakan di dewan sekolah. Majlis jamuan makan serta memotong kek hari guru disempurnakan oleh tuan pengetua. Sambil itu cenderamata hari guru kepada semua guru disampaikan oleh tuan pengetua.

Syabas dan tahniah kepada semua guru. Semoga kita akan lebih bersemangat dalam menjayakan misi nasional ini... "Guru Pembina Negara Bangsa".. [FOTO]
Tinta Pujangga
Yang kurik itu kendi,Yang merah itu saga;Yang baik itu budi,Yang indah itu bahasa. Begitulah hubungan antara budi dan bahasa. Kata orang lagi... Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jelasnya tinggi dan rendahnya harga diri dan budi seseorang itu bergantung kepada bahasa yang digunakan. Dan, dengan budi bahasa yang tinggi, menjadikan seseorang itu dihormati oleh rakan dan taulan. Sekian adanya.
Share This
Subscribe Here

 

LAMAN PRA UNIVERSITI DI SANA SINI

BLOG MANTAN PELAJAR

Followers

PENAFIAN

Dimaklumkan bahawa laman ini merupakan laman rasmi Pra Universiti SMK Khir Johari Tanjong Malim. Kami bertanggungjawab sepenuhnya terhadap setiap artikel atau bahan yang dipaparkan dalam laman ini. Walau bagaimanapun kami tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kehilangan maklumat hasil daripada apa-apa juga transaksi yang melibatkan laman ini. Sekian terima kasih.

HUBUNGI KAMI


PUSAT PENGAJIAN PRAUNIVERSITI,
SMK KHIR JOHARI, 35900 TG.MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-4596334
FAKS : 05-4582454
EMAIL:
t6kjtm@gmail.com

BLOG TENAGA PENGAJAR

PAUTAN AKADEMIK

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa