1/06/2010

PENDAFTARAN KOKURIKULUM SESI 2010

1/06/2010
Pada hari ini sesi taklimat dan pendaftaran kokurikulum untuk semeter 1 sesi persekolahan 2010 dijalankan di Bilik Kuliah 1.

Penyelia Kokurikulum, Pn.Shamsinah Mohd Salleh dengan panjang lebar menjelaskan tentang kepentingan 10% markah kokurikulum kepada para pelajar. Untuk tujuan pengiraan markah kokurikulum pra universiti 2 (tingkatan 6 atas), para pelajar diminta mendapatkan markah kokurikulum sewaktu di tingkatan lima. Dari markah tersebut, ia akan ditambah dengan markah kokurikulum sewaktu di tingkatan pra universiti 1 (tingkatan enam rendah) dan pra universiti 2. Juteru, para pelajar diminta mendapatkan markah kokurikulum sewaktu di tingkatan lima dari pihak sekolah masing-masing (bagi yang bersekolah selain daripada SMK Khir Johari, Tg.Malim).

Pn.Shamsinah juga menjelaskan bahawa beliau ada cadangan untuk mengadakan lawatan sambil belajar ke Sungai Besar. Sebuah kawasan pertanian yang terkenal di utara negeri Selangor. Sambil merasai kehidupan di kawasan pertanian. Beliau mencadangkan untuk bermalam di Home Stay Sg.Haji Dorani. Walau bagaimanapun ia menelan kos yang agak tinggi, justeru perancangan yang baik perlu dilakukan bagi mencari dana yang mencukupi untuk merealisasikan program tersebut.

Berkaitan dengan unit beruniform, beliau menjelaskan bahawa sehingga kini urusan untuk mewujudkan Paukan Relawan Sekolah sedang berjalan. Sedang menunggu kelulusan daripada pihak Jabatan Pelajaran Perak. Relawan Sekolah merupakan unit beruniform GO (Government Organization) yang belum lagi popular di sekolah. Justeru, jika penubuhan ini berjaya direalisasikan, Pra Universiti SMK Khir Johari, Tg.Malim adalah satu-satunya pusat pra universiti printis kepada organisasi unit beruniform tersebut.
Tinta Pujangga
Yang kurik itu kendi,Yang merah itu saga;Yang baik itu budi,Yang indah itu bahasa. Begitulah hubungan antara budi dan bahasa. Kata orang lagi... Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jelasnya tinggi dan rendahnya harga diri dan budi seseorang itu bergantung kepada bahasa yang digunakan. Dan, dengan budi bahasa yang tinggi, menjadikan seseorang itu dihormati oleh rakan dan taulan. Sekian adanya.
Share This
Subscribe Here

 

LAMAN PRA UNIVERSITI DI SANA SINI

BLOG MANTAN PELAJAR

Followers

PENAFIAN

Dimaklumkan bahawa laman ini merupakan laman rasmi Pra Universiti SMK Khir Johari Tanjong Malim. Kami bertanggungjawab sepenuhnya terhadap setiap artikel atau bahan yang dipaparkan dalam laman ini. Walau bagaimanapun kami tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kehilangan maklumat hasil daripada apa-apa juga transaksi yang melibatkan laman ini. Sekian terima kasih.

HUBUNGI KAMI


PUSAT PENGAJIAN PRAUNIVERSITI,
SMK KHIR JOHARI, 35900 TG.MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-4596334
FAKS : 05-4582454
EMAIL:
t6kjtm@gmail.com

BLOG TENAGA PENGAJAR

PAUTAN AKADEMIK

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa