4/21/2010

PROGRAM MOTIVASI DAN PELANCARAN MENTOR-MENTEE

4/21/2010
Pelbagai usaha sedang dijalankan bagi memastikan pencapaian STPM 2010 lebih baik berbanding pencapaian STPM 2009. Kedua-dua aspek (kualiti dan kuantiti) mesti dipertingkatkan. Begitulah harapan yang terus disemarakkan oleh tuan pengetua sewaktu merasmikan Program Mantor-Mentee yang diadakan di bilik kuliah A, Pra Universiti, SMK Khir Johari, Tg.Malim. Program tersebut dianjurkan oleh tiga pihak iaitu; Pengurusan Prauniversiti, Unit kaunseling dan PIBG.

Antara objektif program tersebut ialah guru-guru (mentor) diharap akan dapat membantu para pelajar secara lebih mendalam, daripada permasalahan akademik sehingga persoalan non akademik. Setiap mentor akan mendapat seramai 4 hingga 5 orang mentee. Justeru, diharap mentor akan dapat menjalankan peranan mereka dengan lebih berkesan. Pelaksanaan program tersebut melibatkan modul yang disusun oleh unit kaunseling sekolah. Ia dijangka akan melalui 8 sesi perjumpaan.

Sebelum pelancaran program mentor-mentee, program motivasi turut diadakan oleh unit kaunseling sekolah. Ia merupakan sesi aktiviti dalam kumpulan berdasarkan tayangan video klip. Program tersebut diakhiri dengan sesi pembentangan kesemua kumpulan. Tahniah kepada semua pelajar yang menampakkan minat yang tinggi dalam sesi pembentangan tersebut.

Harapan semua guru dan tuan pengetua, semoga aktiviti tersebut akan dapat memantapkan lagi usaha bagi mencapai misi sekolah untuk mencapai kecemerlangan dalam bidang kurikulum pada tahun 2010.

Terima kasih kepada tuan pengetua kerana sudi hadir dan seterusnya melancarkan program tersebut. Terima kasih yang tidak terhingga kepada unit bimbingan dan kaunseling sekolah atas kesudian menjalankan program motivasi dan menyediakan modul pelaksanaan program mentor-mentee tersebut.
Tinta Pujangga
Yang kurik itu kendi,Yang merah itu saga;Yang baik itu budi,Yang indah itu bahasa. Begitulah hubungan antara budi dan bahasa. Kata orang lagi... Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jelasnya tinggi dan rendahnya harga diri dan budi seseorang itu bergantung kepada bahasa yang digunakan. Dan, dengan budi bahasa yang tinggi, menjadikan seseorang itu dihormati oleh rakan dan taulan. Sekian adanya.
Share This
Subscribe Here

 

LAMAN PRA UNIVERSITI DI SANA SINI

BLOG MANTAN PELAJAR

Followers

PENAFIAN

Dimaklumkan bahawa laman ini merupakan laman rasmi Pra Universiti SMK Khir Johari Tanjong Malim. Kami bertanggungjawab sepenuhnya terhadap setiap artikel atau bahan yang dipaparkan dalam laman ini. Walau bagaimanapun kami tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kehilangan maklumat hasil daripada apa-apa juga transaksi yang melibatkan laman ini. Sekian terima kasih.

HUBUNGI KAMI


PUSAT PENGAJIAN PRAUNIVERSITI,
SMK KHIR JOHARI, 35900 TG.MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-4596334
FAKS : 05-4582454
EMAIL:
t6kjtm@gmail.com

BLOG TENAGA PENGAJAR

PAUTAN AKADEMIK

LAMAN PRA UNIVERSITI SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa